KnihOKO - Oko do světa knih

Web KnihOKO pro Váš přehled o knihách.  Budeme čtenáře pravidelně informovat o novinkách z literárního světa. Najdete zde recenze na zajímavé knihy i rozhovory s autory knih.

Recenze knih pro dospělé

David Lagencrantz: Dívka v pavoučí síti. Chytne. Chytne dost!

14.10.2015 13:35

Kdo zná první tři díly trilogie Milenium, možná s napětím očekával výjimečný literární počin. Jiný autor se zhostil pokračování něčeho tak brilantního jako je Mikael Blomkvist a Lisbeth Salanderová v akci. Zajímal mě styl, jakým David Lagencrantz adoptoval charaktery postav. A taky anotacemi a reklamní kampaní bylo slibováno, že Lisbeth Salanderová je zpět a setká se Mikealem. No dobrá, kdo by neodolal. Jaký byl reálný zážitek z této knihy.

Arielle Essex: Zázraky v praxi

10.09.2015 21:15

Vajíčko, které je v hnízdečku na titulní straně je naše duše. Napadá mě hned první myšlenka po přečtení jen prvních stránek knihy. Tehdy jsem se vracela k té titulní straně a dívala se na ten obyčejný, leč tak všeříkající obrázek. Kniha není o senzačních zázracích v praxi, ale o scelení lidské duše v praxi. Jak málo o ní víme? Často pošlapaná a špinavá. A to hnízdo, ve kterém naše duše sídlí, je třeba často neuspořádané a pichlavé. Jenže málokdy opravdu víme, co se skrývá v tom vajíčku.

David Michie: Kouzelník z Lhasy recenze knihy

10.09.2015 21:07

Autor bestselleru Dalajlamova kočka přišel s další knihou. Možná za to mohla moje velká očekávání, ale tohle je jiné. Na druhou stranu jsem už dávno nezažila takový vzdušný HUPS a nadšup (nikoliv sešup) v četbě jediné knihy. Zatímco na začátku mi připadala celkem jednoduchá, děj průhledný a tak nějak občas násilně nastavovaný teoretickými moudry z buddhismu a přišlo mi, že ničím už nepřekvapí, protože je neuvěřitelně průhledný, zhruba ve dvou třetinách nastal celkem slušný obrat. Náhle děj získává spád, začíná vám běhat mráz po zádech a všechno to, co vás na začátku možná nudilo, si sedá v dalším ději do velmi zajímavých souvislostí. Obě dvě dějové linie dost dlouho záhadným způsobem spojují podivné sny hlavního hrdiny.

Pavlína Brzáková: Dědeček Oge, učení sibiřského šamana

17.08.2015 13:58

Těžko říci, jestli na této audio knize lze vůbec najít nějaký nedostatek. Jestli tam někde vůbec je. Je to doslova posluchačský šperk, něco, co vás vtáhne a svou čistotou a zároveň syrovostí, vás doslova uhrane. Mluvím tu za prvé o charismatickém hlasu Jaroslava Duška, který umí být chvílemi nesmírně a vzrušujícím způsobem naléhavý, stejně jako hudební podkres, který čas od času prosvítá celým vyprávěním. A také za druhé, největší dík patří vůbec autorce, Pavlíně Brzákové, která neuvěřitelným způsobem stvořila dokonalý příběh, dokonalé vyprávění sibiřského šamana – od dítěte ke starci… Zachytila s neskutečnou psychologickou přesností duši malého společností odvrženého dítěte, které se muselo již v ranném věku o sebe postarat samo uprostřed tajgy… vyrovnávat se svými vnitřními duchovními schopnosti a cestováním do „cherbu buga“, světa zemřelých… a jeho dospívání, změna vnímání světa, jednoduchost a syrovost jeho prvního zážitku se ženou… až po moudrého starce, který se vrací do vesnice, do společnosti lidí a zjišťuje, jak se všechno neuvěřitelně změnilo.T

Louise L. Hay: Láskyplný rok 2016

17.08.2015 13:51

Jak si každý den zpříjemnit a dát si dobrý čaj, slepičí polévku či hladivou kávu PRO DUŠI? Hezounký milounký stojací kalendář na stůl je příjemný na spočinutí okem a ještě vlídněji jej přijme lidská duše. Taková malinká dobrůtka pro každý den. Louise L. Hay vytvořila opět kalendář pro příští rok s 365 afirmacemi, který nám nabídne každý den lehkou milou potěchu a vzpruhu pro unavený mozek a okoralé srdce.

Záznamy: 21 - 25 ze 58
<< 3 | 4 | 5 | 6 | 7 >>

Novinky

Chcete být pravidelně informováni o tom, co je nového v knižním světě? Nechcete přijít o žádnou soutěž o knížku? Přihlaste se k odběru novinek:

Novinky

Reedice proslulých prostorových leporel pro děti Vojtěcha Kubašty v nakladatelství Albatros

14.10.2016 12:36
TZ Geniální ilustrátor a tvůrce prostorových knih pro děti Vojtěch Kubašta (1914 – 1992) vytvořil za svůj život více než dvě stě titulů. Pro komunisty byl však persona non grata a jeho knihy z velké části putovaly na pulty zahraničních obchodů. Největší úspěch měly jeho dětské prostorové knihy....

Jaké knížky dětem pod vánoční stromeček?

06.10.2016 16:24
Je tu podzim a s ním se nezadržitelně blíží magické datum 24. 12. 2016. Letošní vánoce tu budou coby dup. Pokud si chcete užít adventní čas v pohodové vánoční atmosféře, je právě teď vhodná doba na nákup vánočních dárků. Ideálním dárkem pro děti jsou knížky. Předčítání nejmenším dětem má pozitivní...

Harry Potter a prokleté dítě v prodeji již od půlnoci 24. září 2016

19.09.2016 15:02
Velký svátek pro všechny milovníky Harryho Pottera. Do České republiky míří jeho osmý příběh.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

Soutěže o knihy

Jarní soutěž o knížku Abeceda z měst

25.03.2015 14:22

Jaro je už tady, sluníčko svítí, meze se prohřívají, příroda začíná pučet.. Pojďte si s námi v tomto nádherném jarním počasí zahrát o jeden výtisk knihy Jana Laštovičky ABECEDA Z MĚST, kterou do soutěže věnovalo nakladatelství Albatros.

Soutěž o knihu pro děti Anton a Jonatán

26.02.2015 21:49

Zúčastněte se naší soutěže a nádherná knížka, jejímž autorem je Jostein Gaarder může být Vaše. Stačí nám napsat správné odpovědi na naše otázky a mít štěstí při losování.

Soutěž o 2 výtisky skvělého románu Kde se touláš, Bernadetto

15.09.2014 21:24

Ve spolupráci se společností Albatrosmedia.cz pro Vás připravilo KnihOko.cz soutěž o knihu Kde se touláš, Bernadetto. Stačí správně odpovědět na naše otázky, mít štěstí při losování a knížka může být Vaše. Tentokrát ze správných odpovědí vylosujeme dva výherce. Každý dostane novotou vonící knížku  Kde se touláš, Bernadetto

1 | 2 | 3 >>