Jan Vodňanský : Máme doma gorilu - recenze knížky

31.03.2014 21:23

Spojením jmen Jana Vodňanského a Aloise Mikulky vznikla v nakladatelství Albatros nádherná, kvalitně zpracovaná knížka pro děti s názvem MÁME DOMA GORILU. Název knížky je převzat ze stejnojmenné písně, kterou před lety nazpíval Viktor Sodoma a jejíž hravý text má na svědomí právě Jan Vodňanský.

"MÁME DOMA GORILU,
DĚLÁ TOUSTY NA GRILU.
ALE KDYŽ DOSTANE ZLOST,
SEŽERE TOUST A ŘEKNE DOST.

DŘÍV NEŽ PŘÍDE MILÝ HOST,
VLOŽÍ DO ÚST DALŠÍ TOUST
A POTOM TA FÚRIE,
ZBYLÉ TOUSTY UKRYJE
"

Jedná se o výběrový soubor toho nejlepšího z tvorby Jana Vodňanského pro děti. Na své si přijdou malí milovníci vtipných i bláznivých, snadno zapamatovatelných básniček, písniček i  pohádek.

Soubor byl vydán jako reprezentativní dárková knížka. Originální a nezaměnitelné raubířské obrázky Aloise Mikulky úžasně korespondují s lehkou hravostí i správně potrhlou náladou vycházejí z textů Jana Vodňanského. Luxusní je nejen obsah knížky, ale důraz je kladen i na formátové zpracování, což se už dnes moc nevidí.  Puncu výjimečnosti nahrává nejen kvalitně odvedená grafická práce, ale i tisk na kvalitní lesklý papír vysoké gramáže. Příjemným překvapením je také pevná, šitá vazba. Ke knížce je přiložena CD nahrávka s názvem Dejte mi pastelku, nakreslím pejska, na kterém najdete spoustu dětských písniček, které si může s chutí zazpívat celá rodina.

Nakladatel doporučuje knihu čtenářům od 6 let. Já si však dovoluji, soudě podle nefalšovaného nadšení čišícího z očí naší dvouleté dceři, tuto věkovou hranici hrubě překročit. Pokud Vaše děti zaujmou k obrázkům tak kladný vztah jako to naše, věřte, že knížku jen tak neodloží. Jen se nejdříve zamiluje do ilustrací a až mnohem později i do textu. O tom, že knížkou budou nadšení i dospělí netřeba psát. Knížku si prostě zamiluje každý.

Recenze na knihu Jan Vodňanský : Máme doma gorilu, Praha, Albatros 2014, 63 s.

© Jarmila Syptáková, KnihOko.cz, 1. 4. 2014