Lunaea Weatherston: Kouzelný kočičí tarot - recenze knihy

29.07.2015 14:15

Nádherný je tento Kouzelný kočičí tarot a to nejen tím, jak je obrazově zpracován, ale také svou knihou Kouzelné kočičí příběhy, která si zaslouží pozornost každého milovníka čtení o tarotových kartách. „Již celé tisíce let se všechny kultury světa snaží pochopit mystickou povahu koček. Žádný jiný tvor dosud neinspiroval tolik uměleckých, literárních a hudebních děl. Lidské báje a pověsti jsou plné příběhů o magických vlastnostech koček. Kočky však umějí držet svá tajemství, a proto se nikdy nikdo z jejich lidských společníků nedozví, co se skutečně skrývá za jejich moudrým pohledem.“

Pokud jste někdy přemýšleli, co se skrývá za oním moudrým kočičím pohledem, pak je zrovna tato karetní sada a kniha možnou a velmi pravděpodobnou odpovědí. Je úplně jedno, čím začnete - poněvadž jak karty, tak příběhy jsou plné moudrosti, která vás doslova obestoupí.

Jak bych mohla pro ukázku nevybrat jinou kartu, než tu snad nejkrásnější… MILENCI

„Když se kočky spojí v lásce, vytvoří si ráj, do něhož nikoho jiného nepustí. Dokážou strávit celé hodiny propletené v měkoučkém objetí. Ze všech zázraků světa se radují ot o víc, když je mají s kým sdílet. Srdce a mysli milenců jsou propojeny dokonce i ve spánku, zdají se jim stejné sny. Takto provázaný pár nemůže nic rozdělit. Čas od času se možná maličko pohašteří a zaprskají na sebe, ale jejich láska je silnější než smrt, vědí, že je jen otázkou času, kdy se znovu spojí v dalším životě – a to bude panečku radosti!

Kočičí rada

Oddávejte se lásce v jakékoliv formě, v níž k vám přichází. Karta Milenců vypovídá o tom, že vaše srdce přede blahem v přítomnosti vašeho partnera nebo třeba o jiné lásce – možná něco nadevše milujete a chce se tomu oddat celým svým srdcem. Může to být nějaká životní změna, projekt, příslušnost ke klanu nebo přátelský vztah. Vězte, že vás čeká gejzír lásky a že se můžete bez obav otevřít svým snům.

Je-li karta obrácená…

Láska se v tuto chvíli může jevit jako boj, ale pamatujte, že zabojovat se někdy vyplatí. Není smysluplnějšího poslání pro spřízněné duše, než propracovat se k hlubší lásce. Pokud se situace, na kterou se ptáte, netýká vztahů, pravděpodobně se zmítáte mezi tím, kam vás táhne vaše srdce, a tím, kam vás vede rozum. Udělejte si jasno v tom, co doopravdy milujete.“

Takže podobným způsobem jsou řazeny všechny další knihy, vždy s tímto lehce poetickým příběhem kočičím tak, že úplně cítíte tu vrňavou moudrost na své duši… a s praktickým tarotovým výkladem.

Ovšem karty jako takové jsou skvost

Autorka kreseb odvedla dokonalou práci, ze které čiší nadšení a plné ponoření se do tématu. Vnesla do karet mnoho zajímavých detailů, kdy spojila tarotové významy s kočičím mystériem i atributy běžného kočičího života. Kočka odnášející svá koťata bezpečně přes rokli, jemné niance v kočičích očích nebo pohybech – dokázala oživit každou kočku, kterou na svých 78 obrazech stvořila. Každá kočka dýchá, volá, budí emoce. Emoce, které právě jako celek tvoří dokonalý tarotový svět. A hlavně je to zcela nový úhel pohledu na významy těchto prastarých karet. Jsou dokonale zachovány, ale zároveň získaly novou hloubku.

Pro výklady je to „hebká čokoláda“

Vůbec nevím, k čemu lépe přirovnat výklady těmito kartami. Jsou hebké jako sametový kožíšek, jsou jako hebká táhlá čokoláda nebo jako teplé rozpuštěné máslo na čerstvých bramborách. Jednoznačná slast, která jde tak nějak sama od sebe a mimochodem do obrovské, ale opravdu obrovské duchovní hloubky. Autorka sice nahradila klasické významy (meče, mince, poháry, hole) jakýmisi klany dominujícími nad ohněm, mořem, nebem a zemí, ovšem logika je zřejmá a tak to nikoho nebude příliš mást, už jen pro to dokonalé výtvarné ztvárnění, jež je na první pohled patrné.

Nemám k těmto kartám vůbec žádnou výtku, protože staré téma a nové zpracování se podařilo tak úžasně, že lze snad s klidem říci, že kočky ten tarot opravdu vynalezly…

O autorce a výtvarnici

Lunaea Weatherstone

Je kněžka, spisovatelka, učitelka a vykladačka tarotu. Pohanské obci slouží již přes dvacetpět let, od chvíle, kdy se stala majitelkou a editorkou časopisu SageWoman. Stala se matkou keltského ženského časopisu Kruhu stříbrné větve (Sisterhood of the Silver Branch) a nabizí roční online programy Návrat Bohyně. Tarotu se věnuje přes čtyřicet let.

Mickie Mueller

Je výtvarnice, která již získala mnohá ocenění a uznání kritiků jako autorka děl z oblasti fantazie, pohádek a mýtů. Mickie ráda vytváří magické obrazy plné víl, bohyň a bájných postav. Maluje především pastelkami, do nichž přidává kouzelné bylinky hodící se k malovanému tématu.

Knihu  Kouzelný kočičí tarot vydalo nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com, 2015

Recenze na knihu : Kouzelný kočičí tarot. Praha, Synergie Publishing SE, 2015.

© Renata Petříčková, www.KnihOko.cz, 29. 7. 2015