Meggan Watterson: Odhalení - recenze knihy

07.11.2014 13:14

Podtitul knihy zní: Sedm posvátných závojů duše. Je to zajímavá kniha, která pojednává o tom, jak se jedna studentka teologie vydala na „volnou nohu“ a jala se procestovat svět, svoji duši a na vlastní kůži si zažít všechno, co se v učebnicích dozvěděla o náboženství a o utlačovaných ženských bohyních. Vlastně se o nich mnoho neví, protože nastolený patriarchát více preferuje mužské bohy. Ten ženský element byl z víry a náboženství jaksi vyškrtnut anebo se na něj bylo díváno skrz prsty. Však to všichni víme. Meggan Wattersonová ale uměla celou knihu vykreslit způsobem, který je strhující a zároveň provokuje hluboké chvíle meditace a relaxace, kdy knihu prostě musíte odložit a zamyslet se nad tím, co jste si právě přečetli…

Vždyť komu jsou podobná slova neznámá?

Žily jsme odděleně samy od sebe až příliš dlouho. Každá sama a po svém jsme zakoušely, co to je být extrémně vzdálena své vlastní duši. Rovněž jsme musely snášet kolektivní bolest spočívající v tom, že jsme jedna druhé nedůvěřovaly, že jsme měly pocit, jako bychom se jedna s druhou poměřovaly. Lišíme se od sebe, ale srovnávat se znamená nesvatým způsobem mrhat časem. Každý rozdíl nakonec padne, když si jako ženy o sobě navzájem a s ohromující otevřeností i syrovou upřímností řekneme pravdu.

Když mi povíte svůj příběh – že toužíte po lásce, že jste jako otupělé a osamělé, že jste přišly o dítě, že vás znásilnili, že sníte, že v noci pláčete a ptáte se, kam se poděla ta malá statečná holčička, že víte, že existuje jiný způsob, jak žít, že víte, že je možné mít ze života více – moje srdce vám bude fandit a bude si přát vaši svobodu dokonce víc než svou vlastní.“

Jak moc ženy touží byť jen po pouhém vyslechnutí svých niterných problémů? Autorka nám dá pocit, že někdo takový stojí vedle nás, že je to právě ona a že prožívá naprosto stejné bolesti i radosti, jako my. Odhaluje Sedm posvátných závojů naší duše a někdy jsou to hloubky opravdu intimní. Někdy jsou to propasti, do kterých s hrůzou padáme, jindy jsou to růžové vody, do kterých se s radostí ponoříme. TO všechno jsme my, ženy.

Je to kniha, kterou bych doporučila na dlouhé zimní večery a hlavně, milé dámy – nespěchejte s jejím čtením. Čím déle vám vydrží rozečtená, tím déle budete plynout na té nádherné ženské vlně. A věřte mi, že jsem tady poznala mnohé ženské bohyně, které jsem ani neznala. A věřte také, že v každé z nás je kus každé takové bohyně.

O autorce:

Megan Wattersonová je duchovní mentorka, mluvčí a badatelka na téma Božského ženství, které inspiruje ženy, aby žily se smělostí a autenticitou hlasu své duše.

Tato teoložka vystudovaná na Harvardu za svou životní misi považuje odhalování skrytých hlasů tradičních náboženství: hlasů žen. Odhalila nejen mnoho příběhů, obrazů a hlasů Božského ženství napříč tradicemi – Evangelium Marie Magdaleny, kali Ma a buddhistickou Zelenou Taru – ale i svůj vlastní duchovní hlas. Toto poznání ji svedlo dohromady s mnoha dalšími statečnými, vášnivě milujícími a nebojácnými ženami ze všech stran duchovního spektra. Přidejte se k Meggan, která se zanícením, humorem, poezií a syrovou poctivostí poskytuje to, co náboženství vynechalo – způsob, jak nadzvednout závoj vlastního strachu a pochyb o sobě samé, abychom našly Božství ve svém nitru.

Meggan Watterson najdete na Facebooku nebo na www.megganwatterson.com

Knihu Odhalení Meggan Waterson vydalo v roce 2014 nakladatelství Synergie Publishing SE, www.synergiepublishing.com

Recenze na knihu : ODHALENÍ. Praha, Synergie Publishing SE, 2014.