Recenze knih

Byron Katie: Potřebuji tvou lásku – je to pravda?

21.02.2017 14:08

Řeknu to o této knize naprosto upřímně. Nejprve jsem jí nemohla přijít na jméno. A když jsem ji přečetla v lepším rozpoložení, kontaktovala jsem českou koučku se zkušenostmi u Byron Katie, prošla si dvěma lekcemi The Work a mohu říci jediné – je to ta nejlepší psychologická metoda k tomu, jak se zbavit úzkostí, depresí, nejistot, týravých myšlenek, které si často ani neuvědomujete. A hlavně je to cesta k nalezené své vlastní sebehodnoty.

Recenze knih

30.09.2013 15:11

Přemýšlíte o koupi knížky a nejste si jisti, že bude ta pravá? Přečtěte si naše recenze na knihy pro dospělé a  recenze dětských knih  a budete mít hned jasno! S našimi recenzemi budete mít rozhodování ihned snažší!

Recenze dětských knížek

Ilona Fišerová : Na orlích křídlech - recenze knihy pro děti

29.04.2014 21:42

Na orlích křídlech je prvotinou Ilony Fišerové. Knížka spatřilo světlo světa díky výhře rukopisu knihy v literární soutěži vyhlášené nakladatelstvím Albatros. Tématem čtvrtého ročníku soutěže bylo Dobrodružství dětí v 21. století.

Po neustálému přísunu scifi příběhů a fantasy je knížka Ilony Fišerové příjemným a velmi zdařilým příspěvkem k příběhům obyčejných dětských hrdinů. Děti potřebují srovnání se svými vrstevníky, chtějí si přečíst co zažívají hrdinové, které mohou denodenně potkávat na ulici, se kterými se mohou ztotožnit. A právě takové postavy z masa a kostí, které mají úplně obyčejné životy nechala autorka ve své knize zažít úžasné dobrodružství.

Téměř detektivní příběh pro děti

Příběh zasazen do dnešní doby pojednává o partě kluků, kteří si založili tajnou partu a svůj volný čas tráví v přírodě. Kluci propadli kouzlu landkitingu. Neustále trénují a vymýšlejí nové postupy jak odlepit své tažné draky od země. Sehranou partu naruší příchod nového člena Marka, který se zdá být ostatním až příliš namachrovaný. V přátelství ostatních začínají první trhliny. Další hrdinkou knihy je spolužačka kluků, nadšená amatérská ornitoložka. Díky ní děti objeví hnízdo vzácných orlích mláďat, které se rozhodnout chránit a hlídat. Bohužel zanedlouho zjistí že nejsou samy, kdo se o malé opeřence zajímá. Začíná tak napínavá detektivní práce, která postupně vede až k odhalení závažného zločinu.

Příběh skvěle doplňují komiksové ilustrace

V knížce není nouze o napínavé okamžiky. Příběh je psán velmi svižně a čtivě, čte se jedním dechem. Kniha zaujme na první pohled i díky ilustracím Petra Morkese. Jeho komiksové obrázky úžasně dokreslují dobrodružnou atmosféru příběhu.

Takže jestli chcete děti na chvíli vytáhnout své děti od počítačů, je tahle knížka první volbou, díky které by se Vám to mohlo povést. Vždyť co je lepšího než se alespoň na chvilku ponořit do napínavého příběhu a nechat naplno pracovat svou fantazii.

Recenze na knihu Ilona Fišerová: Na orlích křídlech, Praha, Albatros 2014.

© Jarmila Syptáková, www.knihOko.cz, 12.5.2014

Lou Kuenzler, Sandra Rigby, Andrew Weale : Kouzelná zvířátka na dobrou noc

06.04.2014 14:34

Kouzelná zvířátka na dobrou noc

Krásná kniha na křídovém papíře svými moderními ilustracemi trošku mate. Když se na ně zadíváte, náhle uvidíte, jak jsou jednoduché a jak právě proto probouzejí dětskou fantazii. A navíc příběhy mají podtitul: Příběhy, které přinášejí radost, poučení a porozumění všem živým bytostem. Podělili se o něj tři autoři a poskládání knihy je báječné, čtivé a určitě se k ní budete rádi vracet.

Jan Vodňanský : Máme doma gorilu - recenze knížky

31.03.2014 21:23

Spojením jmen Jana Vodňanského a Aloise Mikulky vznikla v nakladatelství Albatros nádherná, kvalitně zpracovaná knížka pro děti s názvem MÁME DOMA GORILU. Název knížky je převzat ze stejnojmenné písně, kterou před lety nazpíval Viktor Sodoma a jejíž hravý text má na svědomí právě Jan Vodňanský.

"MÁME DOMA GORILU,
DĚLÁ TOUSTY NA GRILU.
ALE KDYŽ DOSTANE ZLOST,
SEŽERE TOUST A ŘEKNE DOST.

DŘÍV NEŽ PŘÍDE MILÝ HOST,
VLOŽÍ DO ÚST DALŠÍ TOUST
A POTOM TA FÚRIE,
ZBYLÉ TOUSTY UKRYJE
"

Jedná se o výběrový soubor toho nejlepšího z tvorby Jana Vodňanského pro děti. Na své si přijdou malí milovníci vtipných i bláznivých, snadno zapamatovatelných básniček, písniček i  pohádek.

Soubor byl vydán jako reprezentativní dárková knížka. Originální a nezaměnitelné raubířské obrázky Aloise Mikulky úžasně korespondují s lehkou hravostí i správně potrhlou náladou vycházejí z textů Jana Vodňanského. Luxusní je nejen obsah knížky, ale důraz je kladen i na formátové zpracování, což se už dnes moc nevidí.  Puncu výjimečnosti nahrává nejen kvalitně odvedená grafická práce, ale i tisk na kvalitní lesklý papír vysoké gramáže. Příjemným překvapením je také pevná, šitá vazba. Ke knížce je přiložena CD nahrávka s názvem Dejte mi pastelku, nakreslím pejska, na kterém najdete spoustu dětských písniček, které si může s chutí zazpívat celá rodina.

Nakladatel doporučuje knihu čtenářům od 6 let. Já si však dovoluji, soudě podle nefalšovaného nadšení čišícího z očí naší dvouleté dceři, tuto věkovou hranici hrubě překročit. Pokud Vaše děti zaujmou k obrázkům tak kladný vztah jako to naše, věřte, že knížku jen tak neodloží. Jen se nejdříve zamiluje do ilustrací a až mnohem později i do textu. O tom, že knížkou budou nadšení i dospělí netřeba psát. Knížku si prostě zamiluje každý.

Recenze na knihu Jan Vodňanský : Máme doma gorilu, Praha, Albatros 2014, 63 s.

© Jarmila Syptáková, KnihOko.cz, 1. 4. 2014

Petra Neomillnerová : Amélie a barevný svět - recenze na fantasy pro děti

30.10.2013 13:30

Amélie a barevný svět je pokračováním úspěšné knihy pro děti Amélie a tma z pera české spisovatelky, kterou znají především fanoušci fantasy. Jmenuje se  Petra Neomillnerová  a tvorbě pro děti se věnuje teprve od roku 2012, kdy vyšla její první kniha Amélie a tma.

Děj knihy je zasazen do starobylého centra Prahy u břehu Vltavy. Hlavní hrdinou příběhu je opět třináctiletý duch Amélie. Amélie přišla o život před 122 lety při velkých povodních společně se svou maminkou. Spolu jako duchové žijí stále ve svém starém domě a žijí tak jako obyčejní smrtelníci. Lidé je však mohou spatřit pouze ve tmě. V domě s nimi bydlí Markéta se svou maminkou, které po rozvodu nabídly svůj domov ke společnému bydlení. Markéta s Amélií jsou velké kamarádky. Markéta chodí do školy a právě zamilovala. Amy na ni vždy nedočkavě čeká, aby si vyslechla vše co zažívá. Začíná se trápit tím, že nemůže chodit do školy, že nikdy nepůjde na rande, že nikdy nepozná obyčejný život. Maminka nechce Amélii pouštět ven, má o ní strach. Vždyť svět venku je tak jiný, než jaký jej znali dřív. Doba se hodně změnila. Vše se změní ve chvíli, kdy jí maminka přeci jen dovolí před vánocemi navštívit vánoční trhy. Amélie venku zahlédne dalšího ducha, kterého touží více poznat. Poklidný život v domě se pokouší narušit Markétin tatínek, který by se rád do vily dostal. Je totiž lovcem senzací a tuší, že v domě se děje něco divného. Markéta se snaží svůj nový domov před tátou bránit, ale je to těžší a těžší. Je jí jasné, že duchy před ním musí uchránit. Už se na tátu ani netěší. Amélie vyřeší celou situaci za ni, tatínkovi zavolá a vše mu vysvětlí. A ten, jak se zdá všechno pochopí.

Knížku ilustroval Lubomír Kupčík, kterému se podařilo bravurně zachytit lehce potemnělou atmosféru knihy. Za ilustrace ke knize Amélie a tma si výtvarník odnesl zaslouženého ocenění  Nejlepší dílo (domácího) výtvarníka, které získal při udělování výročních cen Akademie science fiction, fantasy a hororu.  Kniha je psána ich-formou pohledem oběma dívek. Díky tomu tak znají čtenáři pocity obou hrdinek.

Kniha se hodně vymyká tomu, co se většinou pro české děti píše. Když už se v dětských knihách setkáme s nadřirozenem, je to jen v pohádkách či v příbězích, kdy se realita současného světa prolíná se světem pohádek. V knihách o Amélii jsou duchové součástí tohoto světa a mají skoro stejné trápení i radosti jako my.  Je to velmi příjemná změna a především skvělá fantasy pro děti.

Recenze na knihu Petra Neomillnerová : Amélie a barevný svět, Praha, Albatros 2013, 94 s.

Jarmila Syptáková, KnihOko.cz, 27. 10. 2013

Aleš Kánský : Veselý den - recenze knihy pro děti

21.10.2013 13:54

Knížky plné pohádek, básniček a písniček bývají mezi dětmi velmi oblíbené. Vždyť které dítě by si rádo nezpívalo! ALEŠ KÁNSKÝ jednu takovou pro předškoláčky a malé školáčky napsal i ilustroval.

Součástí knížky je CD s 9 písničkami. Jedná se o rockové skladby ve stylu reggae, ska, pop-rocku i funky. Názvy jednotlivých kapitol korespondují se skladbami na přiloženém nosiči.

• Až budeme velcí
  • Na hřišti
  • Z kuchyně
  • O barvách
  • O zvířátkách
  • Roční období
  • O cestování
  • O povídání
  • Na dobrou noc

V každé kapitole najdeme pohádku a text písničky na dané téma. Někdy navíc autor přiložil i básničku a říkanky. Jako básník se autor však moc neosvědčil. Jeho rýmy-nerýmy jsou kostrbaté, vyumělkované. Knížka by se bez nich klidně obešla.

"Kosmonaut má raketu, letí do vesmíru.

narazil na planetu, udělal v ní díru.

Planeta má na něj vztek.

Je z ní velký korálek!"

Pohádky a příběhy jsou většinou povedené, jsou hravé a nápadité jako např. Jak se myšky lekly nebo Ema a polštářek. Jen povídání s názvem Návštěva z dálky je bez pointy, nemastné a neslané.

Knížka je bohatě ilustrována. Autor textů svou knížku ozdobil svými veselými obrázky. Především zvířátka jsou v jeho podání naprosto úžasná. Nechybí jim šmrnc a živost.

Knížka se určitě pro mnoho dětí stane oblíbenou četbou. Pokud děti neumí číst mohou si prohlížet velké množství obrázků a příběhy si domýšlet třeba samy.

recenze na knihu Aleš Kánský : Veselý den, Fragment, Praha 2013, 63 s.

@ Jarmila Syptáková, 21. 10. 2013, KnihOko,cz

Zlatá truhlice českých pohádek - recenze knihy

10.10.2013 21:48

Nakladatelství Egmont bylo vždy spojováno především s vydáváním knížek z produkce Walta Disneyho a další zahraniční produkce. Nyní překvapivě vydalo sbírku klasických českých pohádek s názvem Zlatá truhlice českých pohádek.

Jedná se o velmi zdařilou sbírku pohádek, kterou k vydání připravila Jana Semelková. Paní Semelková pečlivě vybrala nejznámější pohádky českých klasiků z 19. století, které citlivě přepracovala do podoby srozumitelné dnešním dětem. Přestože jsou jednotlivé pohádky upraveny, naštěstí neztratily nic z poetiky, kterou jim jejich autoři vdechly.  Největší zastoupení mají pohádky Karla Jaromíra Erbena, kterých je v knížce devět. Božena Němcová a Eliška Krásnohorská mají ve výboru po dvou pohádkách.

Pokud chcete mít doma po ruce či v knihovničce Vašich dětí výběr notoricky známých českých pohádek, pak je Zlatá truhlice českých pohádek tou správnou volbou. Najdeme zde opravdu ty nejznámější jako jsou O Smolíčkovi, Kocour v botách, Červená Karkulka, O perníkové chaloupce, Zlatovláska, Otesánek, Kůzlátka a vlk, Hrnečku,vař!

Všechny pohádky jsou doprovázeny barevnými ilustracemi Marcely Waltrové. Její pohádkové postavičky mi trošku připomínají ilustrace známé české ilustrátorky Heleny Zmatlíkové. Obrázky působí velmi živě a skvěle doplňují pohádkové vyprávění.

Jediné co bych knize vytkla je její název. Podle mého názoru nebyl zvolen zrovna trefně. Přestože název autorka patřičně vysvětlila v úvodu knihy, na mne osobně působí příliš velkoryse a jaksi nepatřičně. Truhlice pohádek je v mých představách pořádně tlustá knížka, ne výběr 13 pohádek.

Recenze knihy - Jana Semelková : Zlatá truhlice českých pohádek, Egmont, Praha 2013, 102 s.

© Jarmila Syptáková, 10. 10. 2013 KnihOko.cz

Medvídek Pú. Edice pro předškoláky

30.09.2013 14:07

Po nepříliš lichotivé recenzi na knížku o Medvídkovi Púovi z nakladatelství Egmont, Vám dnes představím další dvě knihy z dílny Disneyho.  Příběhy Medvídka Pú z edice Pro předškoláky mají úplně jinou úroveň. Oproti anonymní knize Něco se ztratilo mají dnešní recenzové knihy i svou autorku textu, kterou je Nancy Parent. Její vyprávění má hlavu i patu a je uzpůsobené dětskému vnímání světa. Krátké a jednoduché věty hojně prokládané přímou řečí jsou přesně tím, co děti rády poslouchají.

Medvídek Pú : Strom naprovo, strom nalevo

Příběh dětem ukazuje lásku k domovu a sděluje, že nejlépe je stejně doma. Hlavní hrdinkou knížky není tentokrát Medvídek Pú, ale Sova, které začalo zatékat do domečku. Sova se s pomocí kamarádů vydá hledat do lesa svůj nový domov. Při hledání narazí na nejrůznější stromy. Některý je příliš malý, další má úzký kmen, v jiném už někdo bydlí. Není vůbec jednoduché Sově nový domov pořídit. Celý den zvířátka hledají nový domov. Všechno je marné, Sově žádný domeček nevyhovuje. Když se blíží večer a zvířátka se chystají do svých příbytků, Sova uvidí svůj vysněný dům. Co na tom, že je to její starý domov. Je přesně takový jaký Sova hledala, musí se jen opravit. Zvířátka se domluví, že Sově s opravou pomůžou.

Medvídek Pú : Foukej, větře, foukej

Ideální knížka na podzimní čas, která dětem ukáže co všechno umí vítr.! Třeba může pokazit pouštění draků, když se rozhodne, že přestane foukat. Nebo může rozházet papíry, tak jak to udělal Sově když přišla domů a otevřela dveře. Průvan všechno rozházel. Vítr také žene lodičku na jezírku, shazuje prádlo sušící si na šnůře, roztáčí korouhvičku. Prostě si dělá co chce.

Povedená knižní edice Pro předškoláky

Musím napsat, že tyto knížky mne mile překvapily. Klasické a dětem velmi dobře známé ilustrace z dílny Walta Disneyho ve spojení s jednoduchým příběhem vypravovaným s lehkostí a nenásilným učením, je přesně to, co by knížky pro předškoláky měly mít. Snad jediné co bych edici vytkla, je nevhodně zvolený typ písma. Pro předškoláky bych zvolila klasické tištěné větší písmo.

Recenze na knihy : Medvídek Pú. Foukej, větře, foukej, Egmont, Praha 2013,

Medvídek Pú. Strom napravo, strom nalevo, Egmont, Praha 2013.

Jarmila Syptáková, 30. 9. 2013, KnihOko.cz

Medvídek Pú - Něco se ztratilo - recenze knihy

25.09.2013 14:11

Známá pohádková postavička Medvídek Pú a jeho zvířecí kamarádi prožívá další napínavé dobrodružství. Copak se přihodilo  Púovi  tentokrát? Medvídkův oslí kamarád Ijáček ztratil ocásek. Kryštůfek Robin se proto rozhodl vyhlásit soutěž o jeho nalezení. Kdo najde Ijáčkův ocásek vyhraje  veliký hrnec medu.

Jednoduchá dějová linka  která je v knize použiva je vhodná pro děti zhruba od 3 let. Nědy je však vyprávění useknuto a bez nějakého dokončení skočí děj bez vysvětlování hodně dopředu. Bez toho, aby bylo jasno, co se událo "mezi tím".  Malé děti potřebují k pochopení určitou návaznost a vysvětlení, aby se v příběhu orientovaly.

Příklad skoku: "Pú přišel do Sovina domu právě v okamžiku, kdy Sova přebírala odměnu za nalezení Ijáčkova nejnovějšího ocásu". Děti se však z textu nedozví, jak, jaký a kde Sova ocásek našla.

Co na knize nejvíce oceňuji, je grafické zpracování. Barevné ilustrace jsou dominantou celého titulu a ztvárňují to, o čem se v knize zrovna píše. Děti mohou pomocí obrázků odvyprávět celý příběh samy a přitom nemusí umět číst. Taková knížka je ideální pro rozvoj slovní zásoby i dětské fantazie. Jedné co se mi na obrázcích nelíbí je vyobrazení džbánku medu s nápisem "MET". Nevím jestli se jedná o nějaký umělecký záměr či hrubou chybu grafika, ale v knize pro děti hrubky bez opodstatnění nemají co dělat.

Je velká škoda, že Disneyovský Medvídek Pú nemá nic společného s poetikou knížek jeho předchůdce. Svořitelem světoznámé postavičky Medvídka Pú  je Alan Alexander Milne. Čtenáři se mohli poprvé setkat s postavičkou Púa nejdříve v povídce, která vyšla na vánoce 1925 v londýnských novinách. Ucelená nížka o Púovi s názvem Medvídek Pú vyšla až o necený rok poději. Světlo světa spatřila 14. září 1926. Po velmi úspěšném první knize vyšla v roce 1928 druhá knížka Púovo zátiší. Knihy začaly být vydávány v jedné vazbě.

Osobně bych tuto knížku do knihovničky svých dětí nepořídila. Pokud by ji přeci jen ale dostaly jako dárek, využili bychom  její obrázkový doprovod ke společnému vyprávění námi smyšleného příběhu.

Recenze na knihu - Disney : Medvídek Pú - Něco se ztratilo. Egmont, Praha 2013. 31 s.

© Jarmila Syptáková, KnihOko.cz 24. 9. 2013

Velká kniha pro předškoláky

24.09.2013 21:03

Název knížky Velká kniha předškoláka by tak trošku mohl napovědět čtenářům co by tak v ní asi mohli najít. Většina knížek  pro předškoláky se moc neliší svým obsahem. V takové knize většinou najdeme dětmi oblíbená bludiště, hádanky, malování podle čísel, domalovánky, jednoduché početní úkoly či hrátky se zvířátky. Titul, který Vám dnes chceme představit se od jiných podobných zpracováním neliší. Liší se v pouze v náročnosti jednotlivých úkolů. Předškolák by však po jejím prolistování s rodičem musel dojít k přesvědčení, že musí ještě nejméně tři roky zůstat ve školce.

Název knihy totiž ani trošku nekoresponduje s obsahem. Nakladateli se pravděpodobně podařilo zaměnit či špatně přeložit název převzaté knihy pro školáky z Belgie.  Podle názvu se pak určila  věková kategorie čtenářů. Nakladatelství Fragment doporučuje knihu pro děti d 5 let.  Na zadní desce knihy je kromě tiráže, také krátká anotace o knize. Z ní vyplývá, že je kniha určena malému školáku. O předškolákovi se nikde, krom názvu, nepíše. Nejsem si však úplně jista ani tím, zda je kniha určena malému školákovi.  Přestože se v knize mají děti naučit psát jednotlivé číslice od 0 do 5, mají také umět počítat složité matematické příklady, které by nespočítali ani děti ve druhé třídě. Pokud by se však nejednalo o třídu matematických géniů.

Posuďte sami:

Matematika :

závorky : Který slon je těžší ? (35-3) x 20 nebo (64-2) x 10

velká násobilka : Kolik kilogramů veze vláček? 95x9  45x 5   30x33

průměr : Jaký je průměrný počet kopečků na jednu zmrzlinu?

slovní úloha : Vědro stoupá vzhůru rychlostí 1,5 m za minutu. Za jak dlouho bude nahoře?

Stromy stojí 15 metrů od sebe. Auto potřebuje 2 minuty, aby projelo od stromu číslo 1 ke stromu číslo 6. Jak rychle auto jede?

objem: Kolik dílků tekutiny musíš nalít do nádoby A a C, aby byl v každé nádobě stejný objem?

Český jazyk:

přesmyčky - Kdo sedí na stromě? V A R N Á Co je v balíčku?  V O I D E A R H

Zeměpis:

Která je třetí planeta, počítáme-li směrem od Slunce?

Které planetě se říká rudá?

Napiš názvy 4 zemí, které začínají na P.

Titul je složen ze dvou navzájem prolínajících se tipů obrázků s příklady. Pokud je provedení černobílé je vše v pořádku a jednotlivé úkoly jsou vhodné pro předškolní děti. Všechny příklady, které jsem Vám zde vypsala jsou z barevných listů. Možná jsou smíchány dvě publikace do jedné?

Tak co ještě chcete dětem kupovat knížky jen podle názvu? Myslím,že Velká kniha předškoláka je opravdu odstrašujícím příkladem. Doufejme, že se jedná pouze o nějakou chybu lidského faktoru, že to nakladatel takhle vydat ani nechtěl.

Recenze na knihu - Velká kniha předškoláka, Fragment, Praha 2013.

@ Jarmila Syptáková, 24. 9. 2013

Eduard Petiška : Anička a flétnička - recenze knihy

16.07.2013 13:30

Autora knížky, Eduarda Petišku, není třeba představovat. Vždyť kdo by nečetl jeho Alenčinu nebo Martínkovu čítanku, Jak Krtek ke kalhotkám přišel  či jeho snad nejznámější knihu Staré řecké báje pověsti? Anička a flétnička je poslední knihou z příběhů o malé Aničce. Vyšla osm let po autorově smrti.  První kniha Anička malířka vyšla v roce 1985, o dva roky později následována knížkou Anička a básnička. Všechny tři příběhy jsou doprovázeny nádhernými a nezaměnitelnými ilustracemi Heleny Zmatlíkové. Anička a flétnička má za sebou již tři vydání. Naposledy byla kniha vydána v Knižním klubu v roce 2011.

Hlavní hrdinkou knížky je prvňačka Anička, která chodí do hudební školy. Má mladšího bratra Mikšu a staršího kamaráda Vášu. Anička zažívá úplně obyčejná dobrodružství vyplývajícího z každodenního života protkaná pohádkami, které si pro vnoučata vymýšlí jejich dědeček. Mimo to zažije Anička neuvěřitelné dobrodružství s kočkou s obrázku, který sama namalovala. Autor uzpůsobil vyprávění začínajícím čtenářům. Jednoduchý text v krátkých větách bez složitých souvětích je pro děti srozumitelný. Pro lehčí orientaci  prvňáčků v textu bylo použito větší  písmo a jednotlivé řádky vyprávění obsahuji minimální počet slov.

Ukázka (přepsaná celá strana 48)

"Ráno je sobota a to je dobře. V sobotu nemusí Anička do školy. Ani Mikša nejde do školky. Maminka s tatínkem nejdou do práce a dědeček si přispí. V sobotu ráno je doma ticho. Anička neotvírá oči. Kdyby je otevřela, viděla by Mikšovu postýlku a Mikšu, jak spí na břiše. Když má oči zavřené, vidí všelijaké zábavné věci. Třeba toho mzikanta, jak hraje na flétnu a láká děti z města. Jakpak se asi taková kouzelná písnička skládá? Třeba se ani neskládá. Objevíš ji jen tak náhodou. Pískáš na flétničku, na nic nemyslíš a kouzelná písnička je najednou na světě. To tak, lekne se Anička, najednou je písnička na světě a najednou ji zapomenu. Ba ne. písničku si musí zapsat. Jen jestli se jí to podaří. Ale můžu písničku namalovat. Jako čáru, do kopce a z kopce dolů. Co kdyby to zkusila? "

Děti si knihu zamilují

Děti, kterým se kniha dostane do rukou si ji jistě zamilují. Nejen pro malebné obrázky Heleny Zmatlíkové, ale také pro úplně obyčejné povídání o jedné holčičce, která prožívá stejné radosti i trápení jako milióny dětí na světě.

Recenze na knihu - Eduard Petiška : Anička a flétnička, Praha, Knižní klub 2011, 85 s.

© Jarmila Syptáková, 16. 7. 2013, KnihOko.cz

<< 1 | 2 | 3 >>

Recenze knih

21.02.2017 14:08
Řeknu to o této knize naprosto upřímně. Nejprve jsem jí nemohla přijít na jméno. A když jsem ji přečetla v lepším rozpoložení, kontaktovala jsem českou koučku se zkušenostmi u Byron Katie, prošla si dvěma lekcemi The Work a mohu říci jediné – je to ta nejlepší psychologická metoda k tomu, jak se...

Recenze knih

30.09.2013 15:11